С тези скрити трикчета търговските вериги ни карат да харчим повече пари

С тези скрити трикчета търговските вериги ни карат да харчим повече пари

В съвременните магазини дори рафтовете със стоки са подредени по такъв начин, че да принудят клиента да купи повече стоки

Магазините печелят огромни пари от човешките инстинкти.

Търговците отделят огромно количество време за да проучат човешкото поведение и това им се отплаща стократно. Всеки месец клиентите оставят хиляди левове в обектите им, които определено не са смятали да похарчат.

В съвременните магазини дори рафтовете със стоки са подредени по такъв начин, че да принудят клиента да купи повече стоки.

Ето какви трикове използват големите търговски обекти, за да ви карат да платите повече пари, отколкото сте планирали:

Шкафчета за вещи на входа 

Шкафчетата за вещи на входа спестяват на клиентите необходимостта да носят тежки чанти из магазина, в резултат на което купувачите с празни ръце си тръгват с повече неща, отколкото са планирали.

Ето как търговците ни карат да купуваме ненужни неща и да оставяме всичките си пари в магазина!

Основната цел на шкафчетата за вещи в никакъв случай не е да гарантират безопасността на стоките. Просто когато един човек е с празни ръце, винаги ще купи повече от този, който носи тежки чанти.

Хлябът и млякото са в далечния край на магазина

Неслучайно хлябът се намира в най-отдалечения край на магазина. В края на краищата повечето хора са влезли там само за минута - за хляб или мляко.

Ако поставите тези стоки близо до касата, купувачът ще ги вземе и веднага ще си тръгне. Така обаче ще трябва да премине през целия обект и междувременно ще вземе и нещо друго, което му е грабнало окото.

Многоцветни етикети

Етикетите с цени в различни цветове неизбежно привличат вниманието на купувача. Ако пък е обявена и "отстъпка", която не се различава много от реалната цена на продукта, той гарантирано ще бъде закупен!

Подарък в замяна на определена сума покупки

Ясно е, че подобна мярка насърчава потребителите да купуват по-често и точно в този магазин.

В магазина видях жена да слага телефона си на кантара, разбрах защо и вече и аз правя същото

Хората са готови да похарчат голяма суми за "безплатен" подарък и редовно купуват стоки на определено място, носейки голяма печалба на магазина.

Обемни колички и кошници

Купувачът обича усещането за "пълнота" на количката или кошницата, затова и всяка година те стават все по-обемни. Така собствениците насърчават хората да купуват повече стоки.

Цена без закръгляване

Нещо, което струва 9,99 лв., визуално се възприема като продукт за 9, а не за 10 лв., въпреки че, разбира се, на касата ще трябва да платите 10 лв. Този трик се използва в почти всички магазини и работи безупречно, въпреки че всички отдавна са наясно с това. /jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

Коментирай

kannara

kannara 25.01.2023 10:03

ВСИЧКО ТОВА Е КАПАН ЗА ГЛУПАВИ И НАИВНИ ХОРА.НИТО ЕДИН ОТ ТЕЗИ ТРИКОВЕ ПРИ МЕН НЕ РАБОТЯТ.