logo

Лошо: Какво се случва с тялото, когато пиете много вода

Лошо: Какво се случва с тялото, когато пиете много вода

Трябва да се опитате да намерите златната среда между дехидратацията и свръххидратацията

Нека си представим, че сте от хората, които не забравят, че трябва да пият вода.

Няма как да не сте срещали и човек, който надига по няколко бутилки, които си е оставил на видно място в офиса или стаята и дори си поставят напомняне на телефона, което да ги подсеща кога да консумират.

Млада жена яде сурово месо цяла година и ето какво я сполетя СНИМКИ

Трябва обаче всеки такъв човек да се замисли дали не пие повече вода от необходимото. Добре е да се консумира по литър-два течности дневно, за да един човек е здрав. Свръххидратацията обаче може да се окаже по-опасна и от дехидратацията. В следващите редове ще ви ракажем какво ще се случи с тялото ви, ако прекалите с H2O.

Пиенето на много вода не винаги е здравословно

Свръххидратацията е диагноза, която преди всички информира за нарушение на водно-солевия метаболизъм.

Сложната форма на свръххидратация, наречена медицински хипонатриемия, водна интоксикация или водно отряване, е рядка и обикновено придружава хронично бъбречното заболяване, диапет тип 2.

Според докторите обаче не се стига толкова лесно до подобно положение. До водно опиянение може да се стигне, ако например изпиете два литра вода за 15 минути. „Все пак и до това състояние на отравяне с вода не се стига лесно, защото човешкото тяло е снабдено с естествени буферни системи, които контролират невъздържаността ни“, твърди доктор Мария Целнер, диетологи специалист по спортна медицина в клиника в Цюрих.

От 3 години той яде сурово месо и ето какво се случи

По думите й пиенето на твърде много вода е толкова нездравословно, колкото и малкото пиене, въпреки че при прекомерно утоляване на жаждата последиците са различни.

Усвояването на вода с литри намалява общото ниво на соли и електролити, които са необходими по-специално за пълноценно функциониране на мускулите. „Балансът на соли, електролити и минерали, като калий и магнезий се поддържа от бъбреците и други регулаторни механизми на тялото ни“, обяснява тя.

Спортистите използват вода, обогатена с електролити, за да компенсират излишната си консумация, но вие и аз не трябва да пием това. „За обикновения човек обикновената вода е достатъчна, дори в горещ ден“, казва диетоложката.

Колко вода трябва да пиете?

Връщайки се към темата за водната диета, в неекстремни ситуации не е нужно да се насилвате да пиете, ако не сте жадни. „По този въпрос е по-добре да се доверите на тялото си, което е в състояние да определи от колко вода имате нужда“, казва тя.

„Няма единна норма за дневна консумация на вода. До това заключение стигна преди две години Световната здравна организация. Всичко зависи от индивидуалните особености, начина на живот, културата на хранене и редица други фактори. Повечето от нас успешно ще управляват един до два литра течности на ден “, заключава експертът. /jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай