Точно сме започнали работния днес, но въпреки това сме ужасно уморени. Няма човек, който да не се е сблъсквал с този проблем. Факт!
Да, ранното ставане и сутрешните смени могат да бъдат много тежки, но оказа се, че в стремежа си и да бъде добри сами се саботираме.
Оказа се, че има няколко вредни навика, които повечето от нас правят с цел да сме по-продуктивни, а те действат точно на обратния принцип.
Да, понякога мудното ни състояние сутрин провокира някои обичайни действия, но от jenata.blitz.bg ви съветваме да спрете да и правите, за да се чувствате бодри през целия ден или поне половината от него.
Оказа се, че тези вредни навика, които повечето правим с цел събуждане, са точно три.
Ето от кои три навика трябва да се откажете, за да бъдете добри на работното място:
Да пиете кафе сутрин рано
Повечето хора започват деня си с чаша кафе. Спи им се яко и си мислят, че кофеинът ще ги ободри. Но се случва точно обратното. Заради кафето човек се уморява още по-бързо.
Около 8-9 сутринта тялото ни произвежда кортизол, който е отговорен за енергията. Кафето забавя този процес. В резултат на това нямаме сили и искаме още повече кафе. Тъй че се замислете дали да не откажете ранното сутрешно кафе, а да изпиете дългоочакваната доза кофеин след 9 часа.
Да започнете да работите веднага след събуждането
Това стана особено вярно по време на пандемията. Хората, които работят от вкъщи, често решават да спят малко по-дълго и след това, веднага щом отворят очи, сядат да работят. Този навик оказва огромно влияние върху производителността.
По-добре е да не посвещавате първия час сутринта след събуждане за работа, а да правите нещо абстрактно. Например бягане, медитация, разтягане, четене или просто тихо седене и закуска в спокойно темпо. Това ще увеличи производителността ви и ще подобри благосъстоянието ви.
Да поемете всички задачи едновременно
На сутринта концентрацията ни е на висота, затова е по-добре да започнем работа с най-трудните задачи, а не с куп малки. До следобед нивото на енергия намалява. Намалява и производителността и многозадачността. За да не хленчите в рамките на 10 минути след началото на работния ден, си струва да съставите план на деня и задачите и да започнете да ги изпълнявате последователно – от най-трудната към най-лесната. / jenata.blitz.bg
Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!