На какво ни учат агенти от ФБР: Тактики, с които ще спечелите всеки човек

На какво ни учат агенти от ФБР: Тактики, с които ще спечелите всеки човек

За два месеца ще направите повече приятели, отколкото за две години

Искали ли сте някога да се научите как да завладявате нови приятели от първите минути? Имаме добри новини: Джак Шафер е професор по психология, който дълги години работи като специален агент на ФБР, запознат е с най-простите, но най-ефективни техники, които дават възможност за победа над всеки. 

Невероятно! Какво ще стане тялото ни, ако ядем 2 белтъка на ден цяла седмица

Искате ли да се запознаете с тези техники? Тогава четете нататък!

1. Направете грешката, която Джак Шафер казва: Всеки път, когато започне първата си лекция със студенти в нов курс, изглежда случайно прави грешка, когато произнася дадена дума. Освен това той позволява на учениците си да го коригират! В същото време Джак се преструва, че се смущава и всеки път благодари за вниманието.

Оказва се, че тази проста техника ви позволява да постигнете три цели наведнъж: учениците, които поправят грешката му, се чувстват малко по-уверени; те са свободни да общуват с учителя; не се страхуват да направят грешка. И според специалистите този метод - толкова прост и лесен за работа - ви позволява да намерите общ език с всеки човек.

Само не се колебайте да покажете несъвършенството си и оставете събеседника да ви поправи - и вие ще получите неговото благоразположение!

2. Говорете със събеседника си за него. Просто така се случва, че по-голямата част от хората са заети със себе си - и изобщо не се интересуват от хората около тях. Запомнете: за да угодите на някого, трябва да бъдете искрено заинтересовани от него!

Дейл Карнеги казва: За два месеца ще направите повече приятели, ако проявите истински интерес към тях, отколкото за две години, когато се опитвате да говорите за себе си.

Робърт Ли Холц добавя: Когато хората говорят за себе си, няма значение - в личен разговор или в социалните мрежи се активират същите центрове за удоволствие в мозъка, които се активират от вкусна храна или пари.

Какво означава това за вас? Говорете с хората за тях - за това как се справят, какво правят, попитайте ги за семейството и децата им, разберете мнението им по този или онзи въпрос. Рано или късно човек ще разбере, че наистина се отнасяте с него искрено и с интерес и следователно ще изпита симпатия към вас.

Диетолози определиха най-добрата диета за жени над 40 години

3. Направете комплимент, но не от себе си, а от трета страна

Съгласете се, че понякога директните комплименти могат да ни се струват прекалено натрапчиви и да предизвикат чувство на неудобство. Често хората не са готови да ги приемат или дори изпитват дискомфорт. В този случай психолозите съветват да се използва такава опция като комплимент от трето лице.

Имате нужда от някои примери? Предлагаме тази опция: ако искате да попитате счетоводител за някаква услуга, опитайте се да кажете нещо от рода на: „Знаеш ли, ръководителят на отдела за персонал отбелязва, че си един от най-отговорните служители на компанията“.

Не е необходимо обаче да се говори конкретно за професионалните качества на човек - можете да кажете, че целият отдел си припомня ябълковия пай, който тя е донесла на рождения си ден.

4. Научете се да показвате съпричастност

Вероятно на всеки човек ще му е приятно да знае, че се отнасят към него с внимание, слушат го, съпричастни са и споделят с него всички свои емоции - и положителни, и отрицателни. Разбира се, ако вашият събеседник започне да говори какъв труден ден е имал днес, не започвайте да стенете: "О, горкия!".

Може да кажете нещо от рода на: "Да, може би този ден беше труден за вас." Когато вашият събеседник говори за факта, че днес той е успял да се справи с казус, с който не се е справял дълго време, можете да обобщите: "Страхотно е, че вашият бизнес върви страхотно днес!"

Вашата основна задача е да се опитате да убедите човека, че споделяте всичките му чувства, искрено го разбирате и се опитвате да го подкрепите. И в никакъв случай не повтаряйте думите му след него: поради това той ще бъде предпазлив и ще се отнася към вас с недоверие. 

5. Помолете събеседника за услуга

Дори Бенджамин Франклин казва, че човек, който вече е направил нещо добро за вас, е много по-готов да ви помогне отново, отколкото човек, на когото самият вие веднъж сте помагали. Това е известно като „ефектът на Бенджамин Франклин“. Оказва се, че човек, който е правил услуга на друг, сякаш израства, поне в собствените си очи.

Какво се случи, след като блогърка цяла седмица прави екстремната диета с домати на Кардашиян

Това означава, че ще направите добро впечатление на човек, ако просто го помолите за услуга. Бъдете внимателни: молбата ви не трябва да му причинява неудобство или да го натоварва. И не бива да искаш нещо твърде често - това ще доведе до лошо мнение у човека.

6. Направете всичко така, че човекът да трябва да се похвали

Но внимавайте колкото можете, защото линията между хубав комплимент и ласкателство е невероятно тънка. Как може да стане това? Има много ефективни начини: например в ситуация, в която вашият събеседник ви казва, че трябва да работи с дни, за да завърши проект по време на работа - в буквалния смисъл, трябва да кажете нещо от рода на: „Удивително е, имате нужда от желязна воля!“

В повечето случаи човекът, с когото разговаряте, ще бъде принуден да ви отговори, че трябва да работи усилено, за да свърши работата навреме. Психолозите отбелязват: способността да накарате някой да се осмели да похвали себе си, дори ако това се случи несъзнателно, е пилотаж.

Не успяхте от първия път? Не се обезкуражавайте! Повече практика, по-приятни и топли думи към хората - и те определено ще ви харесат! И не! Всички съвети, дадени по-горе, изобщо не ви подтикват да започнете да бъдете лицемрни - просто предложихме варианти как да направите комуникацията си с другите по-приятна, за да живеете в хармония с тях./jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!