Няма да ви разубеждаваме да купувате дрехи на разпродажби по две причини: първо - естественото желание на всеки човек да спести пари работи срещу нас и второ - ако ще пазарувате, тогава поне го правете основно по време на разпродажби! Тъй като първата идея вероятно е ясна без излишни коментари, то от jenata.blitz.bg ще дадем обяснение за втората.
Каква според вас е цената и действителното качество на даден артикул, ако цената му от 500 лева в нова колекция може лесно да падне наполовина при разпродажба? Логично е да се предположи, че желаният параметър „цена/качество“ в този случай се постига едва в момента на окончателната продажба. Въпреки това производителите тук не пропускат шанса да ни накарат да харчим малко повече пари.
Представете си, че сте влезли в магазин за масова марка в разгара на разпродажба. Виждате ли куп неапетитни неща, натрупани в самия център на магазина? Сигурен съм, че точно там ще се насочите.
И това е нормално, защото мозъкът ви казва: максималната продажба се крие точно тук. Хипотетично парцалите, захвърлени толкова небрежно, трябва да имат така наречената изгодна цена.
И най-вероятно го имат, но... По някаква причина в тази купчина винаги има нещо, което се оказва „единственото“, но винаги струва малко повече. И няма значение, че размерът не е вашият и цветът не ви отива... Звучи ли ви познато?
Ако да, вие сте станали жертва на трик. Именно от такива „диаманти“, изровени в развалините на парцали, обикновено се формират ирационални гардероби.
И не си мислете, че единственият проблем е, че продавачите нямат време да ги закачат. Не – всичко е подредено много хитро.
Евтиното не винаги е весело
Да си представим, че сте си поставили за цел да не харчите повече от определена сума и смело отивате до щанда с намалени дрехи. Вие сте решителни, непоклатими и нито една идеална рокля за малко пари, която случайно се появи тук, не може да сломи желязната ви воля.
Нека се заемем със самата купчина. Всичко, което е в нея, обективно струва много по-малко от посочената „шокова цена“.
Механиката е следната: тези неща изглеждат толкова евтини, че самата цена изглежда също толкова скромна. Нашият мозък мисли съвсем логично: тези смачкани неща не могат да бъдат скъпи, което означава, че цената е приемлива.
Сигурни ли сте, че намаленията са достатъчно евтини за трикотаж, който ще си отлежи в гардероба и няма да бъде носен?
Когато разчиствате тези развалини, не забравяйте, че дори и при най-решителните продажби производителят никога няма да загуби пари, което означава, че качеството трябва да се оценява реалистично, без да се вярва на ничия дума.
Пример за въпрос, който да си зададете: наистина ли имам нужда от тази сива, сополива тениска от трико с неравни шевове и петно от червило? Примерен отговор: Нямам нужда от тази сива тениска от сополиво трико с неравномерни шевове и петно от червило, защото ще се разтегне след месец, а намалената цена и така в прекалено висока
Точка от която няма връщане
Забелязали ли сте, че петно от фон дьо тен върху артикули от нова колекция винаги ни кара да се възмущаваме справедливо, но артикулите на разпродажба, които не изглеждат както трябва, някак си не ни дразнят толкова?
Работата е там, че във втория случай тези нюанси обикновено се отписват като по-изгодна цена. По същия начин ние сме толерантни към факта, че дрехите са намачкани и често дори е трудно да добием реално впечатление как стоят.
За да разберете защо за производителя е изгодно да оставя нещата в такова непредставимо състояние, просто не забравяйте, че в рамките на 14 дни можете да върнете всеки нов артикул в магазина, но само при едно условие: ако не е бил носен и е запазил всички етикетите. Не купувайте неща, за които можете да добиете представа само след пране!
Нека си представим, че въпреки всичките ми увещания все още сте в магазин, където има разпродажба. Желанието да ви измами изглежда очевидно, отстъпките вече не са толкова приятни...
Къде пада погледът ви в този момент? Разбира се, за една спретнато окачена, подредена и изпарена нова колекция. Вие, разбира се, вече сте забравили думите ни за параметъра „цена/качество“, защото ръцете ви сами се дърпат там, където цветът, блясъкът и „всички размери са в наличност“.
Поздравления: станахте жертва на още един психологически трик, който ви позволява значително да увеличите продажбите на нова колекция в момент, когато продажбите на предишната се нагряват до краен предел...
Тук идва принципът на „розата“ в тази подла игра.. та взехте ли нещо, което може да е по-скъпо, но изглежда страхотно?
Следващите ви стъпки: приберете се вкъщи и пробвайте новите дрехи. Смятате ли, че тази покупка беше спонтанна? Чувствайте се свободни да я върнете. Производителите могат да използват много трикове, но ние винаги имаме последната дума! / jenata.blitz.bg
Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!