logo

Кои храни да ядете, за да спите по-добре

Кои храни да ядете, за да спите по-добре

Това, което консумираме, оказва голямо влияние върху качеството на съня

Диетологът Сали Ши-Поун сподели как да подобрим съня си с правилното хранене. Нейният съвет е цитиран в хонконгската версия на списание Tatler.

Според експерта не бива да ядете много преди лягане. Това важи особено за висококалорични или пикантни храни.

Също така е по-добре да откажете алкохола, кафето, чая и другите напитки с кофеин. 

Но не бива да спите на гладно. 

Сали Ши-Поун препоръчва да заситите вечерния си глад с плодове, нискомаслено кисело мляко или мляко.

Диетологът твърди, че хората заспиват по-бързо и спят по-дълго, след като ядат храни, които съдържат триптофан, като мляко, пуйка, пиле, риба, яйца, боб, фъстъци или сирене.

За да подредите циркадните си ритми, да подобрите качеството на съня и да останете енергични, когато се събудите, имате нужда от богати на мелатонин храни като яйца, риба или ядки. 

Също така, за да се наспи достатъчно, полезна е храната със селен. Това вещество се съдържа в месото, морските дарове, млечните продукти, ядките и зърнените храни.

Сали Ши-По Пун препоръчва да ядете няколко кивита всяка вечер. Според нея проучванията показват, че яденето на този плод час преди лягане ви помага да заспите по-бързо, да спите по-дълго и да се събуждате по-рядко през нощта. jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай

Лукс

Лукс 26.03.2021 2:51

Хонк конк, списание татлер, диетоложката е сали, хонко красива мома и туй е верно.

боц боц

боц боц 26.03.2021 9:07

най добре се спи след секс