logo

Внимание, ето какво не трябва да правите преди лягане

Внимание, ето какво не трябва да правите преди лягане

Оказа се, че някои от ежедневните ни навици и „помощници“ са изключително вредни

Много хора страдат от безсъние. При някои то е медицински обяснено, но при други отговор за това защо не могат да заспят лесно така и не се намира.

От jenata.blitz.bg припомняме, че преди време стана ясно, че безсънието не само, че е вредно за здравето ни, но и съсипва секса. Все пак се оказа, че интимните ласки оказват огромно влияние на това колко лесно заспиваме.

Малко след това се разбра, че заспиването пред телевизора е лоша и изключително опасна идея. Сега обаче се появи още едно кошмарно проучване.

„Не трябва да използвате различни ИТ джаджи преди сън“, заяви докторът-сомнолог Максим Новиков.

„Не трябва да използвате приспособления и да проверявате електронната си поща час-два преди лягане, за да не възбудите нервната система и да подготвите тялото за сън“, поясни доктор Максим Новиков.

„Гледането на новини и всякакви стресови ситуации трябва да се отложи за следващия ден. Не бива да носите джаджи със себе си в леглото. Всички странични занимания като гледане на телевизия, дори четене на книга - всичко трябва да остане извън леглото. Леглото трябва да се използва само за сън“, каза специалистът.

Той съветва, дори ако сте се събудили през нощта, да не вдигате телефона си или да поглеждате часовника, за да проверите колко сте спали и колко е останало до звъна на будилника. Според него това възбужда и нервната система, а ярката светлина от екраните унищожава мелатонина.

„Трябва да промените навиците си: спрете да пиете кафе след 18 часа, не спортувайте преди лягане, приберете електронните устройства поне половин час преди лягане, а за децата този срок е минимум час“, съветва Новиков като превантивна мярка срещу безсъние. / jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай