logo

Ето как да приготвите сланината, за да намалите риска от рак

Ето как да приготвите сланината, за да намалите риска от рак

Нитритът се използва като консервант и се превръща в N-нитрозо съединения (NOC) в стомаха, което може да причини заболяването

Беконът е любим продукт за закуска на мнозина. Но докато беконът може да бъде вкусен, експертите препоръчват на хората да ядат малко или никакво преработено месо поради риск от рак.

Въпреки, че рискът от рак от преработени храни със сигурност си заслужава да се разгледа, това не означава, че сланината трябва да бъде напълно елиминирана от менюто. Всъщност можете да намалите риска от рак, ако ядете сланина в зависимост от начина, по който го готвите.

5 правила за хранене, които удължават живота

Нитритът е може би най-известният риск от рак в бекона. Нитритът се използва като консервант и се превръща в N-нитрозо съединения (NOC) в стомаха, което може да причини рак.

Някои продукти от бекон сега се рекламират като „без нитрити“. Някои от тези продукти обаче просто заместват синтетичния нитрит с растителен източник, който все още се превръща в NOC. Тези канцерогени се произвеждат и при пържене на бекон. Някои видове месо не съдържат нитрити и не се готвят (като шунка от Парма), така че носят по-малък риск от рак, отколкото бекон.

Но изрязването на нитрити няма да елиминира всички рискове от рак, свързани с бекона. Това е така, защото пърженето генерира и други две основни групи канцерогени. Един от тях е група, наречена хетероциклични амини (HCA). Пърженият бекон съдържа повече HCA от всяко друго варено месо и високи нива на гликиращи крайни продукти (AGEs), които също са свързани с рака.

Този необикновен екзотичен плод е панацея за куп болести


Както HCA, така и AGE се произвеждат чрез химичен процес, наречен реакция на Maillard, който бързо се увеличава при нагряване. Така че рискът от рак може да зависи от начина, по който приготвяте бекона.

Например леко препеченият бекон съдържа само една десета от HCA от добре сварения бекон. Реакцията на Maillard причинява покафеняване (което води до образуване на канцерогени), така че методите на готвене, които показват леко покафеняване, също обикновено водят до по-малко HCA и AGE. Следователно беконът, приготвен в микровълнова фурна, има много по-ниски AGE нива от пържения бекон.

Печенето на бекон на открит огън също може да бъде неразумно, тъй като при близък контакт с открит огън се създава много висока температура, която също води до изсъхване на повърхността на бекона. И двата фактора увеличават образуването на HCA. /jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай