Вероятно всеки от нас през ученическите години е имал предмет, който не е харесвал. И няма значение каква е била темата, важното е колко често сме срещали неодобрение или неразбиране от родителите си.
Клиничният психолог д-р Дария Васина разкри защо не трябва да правите това с децата си и как да се държите правилно в такава ситуация.
Според експерта детето често проявява склонност към определена посока в училищното образование: хуманитарна, математическа, социална и други.
„Това не означава, че то е абсолютно добро в една посока и лошо в друга“, казва специалистът.
Освен това тя разкри какво трябва да направи всеки родител, ако детето му има проблеми с учебния предмет.
„Ако детето ви не може да се справи с един от предметите, но в същото време има други предмети, в които разбира добре, това е причина да се замислите защо даден предмет е труден за него.
Всичко това е много индивидуално”, отбелязва психологът.
Според д-р Васина е важно да се говори с детето, за да се разбере неговото мнение за ситуацията.
Може би има проблеми с учителя или лична вражда.
В такива случаи д-р Васина препоръчва не само да говорите с детето си, но и да се срещнете с учителя, за да се опитате заедно да намерите начин да заинтересувате ученика в труден предмет.
„Може би си струва да опитате с индивидуални задачи“, добавя експертът.
Освен това психологът препоръчва да разнищите сложната тема заедно с детето, без да го насилвате или упреквате.
„Важно е да го заинтересувате от този предмет, например математика чрез необичайни задачи, биология чрез изучаване на животни“, изяснява психологът.
„Ако ситуацията по всички предмети е трудна, справянето с психологическите проблеми на детето може да доведе до липса на внимание от другите“, обобщава д-р Васина. / jenata.blitz.bg