logo

Това са най-добрите плодове и зеленчуци за отслабване

Това са най-добрите плодове и зеленчуци за отслабване

Техните ползи за здравето включват намаляване на риска от хронични заболявания, повишаване на енергията и здравословно управление на теглото

Плодовете и зеленчуците са източници на енергия, които съдържат множество витамини, минерали, фибри, антиоксиданти и други хранителни вещества, жизненоважни за доброто здраве и дълголетие.

Техните ползи за здравето включват намаляване на риска от хронични заболявания (сърдечни заболявания, диабет и затлъстяване), подобряване здравето на червата и храносмилателната система, намаляване на възпаленията, повишаване на енергията и здравословно управление на теглото.

Ако искате да отслабнете, добавянето на повече зеленчуци и плодове към вашата диета не подлежи на обсъждане.

Тези 4 зеленчука горят мазнините на корема светкавично

Проучване от 2020 г. установи, че жените, които са увеличили консумацията на плодове и зеленчуци, са постигнали здравословна и дългосрочна загуба на тегло и също така са успели да контролират по-добре размера на порциите и да забавят скоростта на хранене.

Въпреки това, с толкова много плодове и зеленчуци, от които да избирате, със сигурност ще ви е трудно да разберете кои са най-добри за отслабване.

Ето кои са най-верните помощници в битката с излишните килограми според диетолога Триста Бест:

Горски плодове

Горските плодове и по-специално боровинките се свързват с най-малко наддаване на тегло и намален риск от затлъстяване и диабет тип 2.

"Боровинките са нискокалорична храна с високо съдържание на фибри, която може да помогне за загубата на тегло, като кара човек да се чувства сит и удовлетворен след хранене.

Плодовете също така са добър източник на антиоксиданти и други хранителни вещества, които са важни за цялостното здраве", обяснява Бест.

Кръстоцветни зеленчуци

Кръстоцветните зеленчуци като броколи, карфиол, брюкселско зеле или обикновено зеле са източник на хранителни вещества и носят множество ползи за здравето. Освен това са чудесна храна за отслабване, тъй като са с ниско съдържание на калории и високо съдържание на фибри и хранителни вещества. 

Авокадо

Въпреки че авокадото е доста калорийно заради високото си съдържание на мазнини, то е фантастична храна, която ще ви помогне да постигнете целите си за отслабване.

Невероятен метод за отслабване след 40 г., с който ще избегнете повторното напълняване

Според проучване, в което са участвали повече от 55 хиляди души, консумацията на авокадо намалява риска от наднормено тегло или затлъстяване с 15% при тези, които ядат много авокадо и със 7% при тези, които ядат малко от този плод, в сравнение с тези, които изобщо не го ядат.

"Въпреки че авокадото е с високо съдържание на мазнини, голяма част от тях са мононенаситени, които се считат за полезни за здравето. Увеличаването на приема на мононенаситени мазнини може да помогне за намаляване на телесното тегло и обиколката на талията", казва Бест. 

Картофи

Картофите често се ползват с лоша репутация заради факта, че са с високо съдържание на въглехидрати и не спомагат за загубата на тегло. Това несправедливо предположение обаче не е вярно. Картофите са богати на хранителни вещества, здравословни въглехидрати и фибри.

Краставици

Краставиците са здравословна закуска за отслабване. Благодарение на 96-те процента вода и 45-те калории, които съдържат, те осигуряват хидратация.

Също така са отличен източник на антиоксиданти и витамини, които могат да подобрят общото здравословно състояние и да помогнат при свалянето на излишни килограми.

Диня

Консумацията на диня може да намали телесното тегло, кръвното налягане, талията и бедрата. Всичко това благодарение на високото съдържание на вода, което помага да се чувствате сити, а естествената захар осигурява приятна сладост без допълнителни калории. 

Целина

Целината е основен продукт за хората, които се грижат за теглото си, заради ниското си съдържание на калории и високото съдържание на вода.

Важно за 40-годишните дами: Ето как да поддържате фигурата си

Този хрупкав зеленчук се счита за храна с "отрицателни калории", т.е. отнема повече енергия за смилане, отколкото добавя.

Праскови

Естествената сладост на този плод предлага по-здравословна алтернатива на сладките закуски. Една праскова съдържа 63 калории, 2 грама фибри, витамини и антиоксиданти, които подобряват здравето, като същевременно помагат за подтискане на глада.

Тиквички

Необелените тиквички добавят фибри, подобряват храносмилането и увеличават ситостта. Те са отличен избор за здравословно регулиране на теглото. 

Спанак

Фибрите в спанака увеличават обема на храна, което, според проучване от 2023 г. предполага, че може да насърчи загубата на тегло чрез увеличаване на ситостта, намаляване на апетита и намаляване на приема на калории.

Цитруси

Портокалите, грейпфрутите, лимоните и лайма са едни от най-добрите плодове за отслабване.

Учени: Това са идеалните ядки за трайно отслабване

"Грейпфрутът може да помогне при загуба на тегло, тъй като е с относително ниско съдържание на калории и високо съдържание на фибри, което ви помага да се чувствате сити и удовлетворени след хранене.

Грейпфрутът също така съдържа съединението нарингенин, което оказва добър ефект срещу затлъстяването", казва диетологът. 

Пъпеш

Високото съдържание на вода в този плод насърчава хидратацията, а съдържанието на фибри спомага за увеличаване на усещането за ситост. Освен това скорошни изследвания показват, че пъпешът може да поддържа имунната система, осигурявайки здравословна доза витамини А и С.

Папая

С ниското си съдържание на калории и високото съдържание на фибри папаята увеличава усещането за ситост и подпомага храносмилането. Освен това тя е богат източник на витамини и ензими като папаин, които насърчават здравословния метаболизъм - двигателят на тялото за изгаряне на калории.

Репички

С високото си съдържание на фибри и ниското съдържание на въглехидрати репичките могат да увеличат чувството за ситост, без да добавят излишни калории.

Сливи

Сливите са изключително здравословна алтернатива на сладките закуски. Фибрите в тях спомагат за подобряване на храносмилането и повишават чувството за ситост, предотвратявайки преяждането. В същото време те перфектно намаляват нивото на "лошия" холестерол. /jenata.blitz.bg

Харесайте jenata.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки! 

 

 

Коментирай