Игрите на щастието се възприемат преди всичко като приключение в търсене на добрия шанс. Реално обаче културното влияние на казиното надхвърля измерението на чистото преследване на късмета. Адреналинът от това, разбира се, е водещ, но в представата за този вид забавления е блясъкът, който се свързва с лайфстайла на големите и известни игрални зали. А тази магия вече осезаемо се пренася и в интернет платформите - вижда се с просто око в най-голямото онлайн казино в България, популярно като генерален спонсор на някои от най-големите ни клубове - ЦСКА, Ботев Пловдив и Локомотив Пловдив.
Действително е така - когато стане дума за казино, в съзнанията на мнозина изникват образи на лукс, пищност и богатство. Играчите пристигат в скъпи, лъскави коли, облечени и обути за хиляди долари, за да пристъпят в залата за рулетка или блекджек, която прелива от светлини и цветове. Сигурно е, че доста от читателите нарисуваха картина в умовете си, докато четяха предишното изречение. Тази представа е масово разпространена, а това се дължи на редица фактори, които са се натрупали с десетилетия и дори векове в общото възприятие.
Как възниква и се развива казино естетиката?
Можем да се върнем столетия назад в историята, за да открием примери за това как казиното като място за социализация и развлечения придобива бляскавия имидж, с който го свързваме до днес. Естествено, че игрите на късмета съвсем не са били ограничени само до лъскавите салони на благородниците - още през XV век например на пристанището в Севиля се практикува играта Veintiuna (буквално в превод - 21), която впоследствие се превръща в блекджек. Но самият лайфстайл, свързан с лукс и помпозност, тръгва от средите на богатите.
Самата дума идва от италиански - casino е нещо като “къщичка”, но всъщност означава по-скоро зала за практикуване на забавления от точно подобен тип. Понятието се появява около XV-XVI век във Венеция, където правят и някои от първите опити за регламентиране на залаганията. Въпросните “къщички” са предназначени само за заможни посетители, за предпочитане с благородно потекло. Това са специални места със стилно и скъпо обзавеждане, където простолюдието не се допуска.
Традицията се пренася и в други страни от Западна Европа. В най-голяма степен това се отнася за Франция, където от времето на Краля Слънце Луи XIV разкошът е начин на живот за знатната част от обществото, а игрите на щастието са една от любимите му форми на развлечение.
Но все пак в най-голяма степен блясъкът на казино лайфстайла в съзнанието на модерния човек пристига като имидж от поп културата на последните десетилетия, а не от разказите за това, което са правили благородниците преди няколко века. Филми и сериали, литература и преса, реклама и музика - различни комуникационни канали представят този свят като свят на суета, помпозност и висока класа.
Налагането на пищния имидж на казиното в немалка степен е свързано и с развитието на Лас Вегас като игрален център не само в Америка, но и на световно ниво. Насред пустинята Невада един малък град се разраства с главоломни темпове, за да се превърне в глобална столица на игралната индустрия. А пръст в този възход имат и някои от водещите фигури на италианските фамилии в Щатите, които също обичат хубавия и охолен живот.
Знаковите персонажи, които “рисуват” казино начина на живот
Светът на изкуството и развлеченията - или entertainment business, както му казват отвъд Атлантика, е наситил пространството с различни образи, реални или плод на фикция, които пресъздават имиджа на блясък и стил в казино средите. Бумът на Лас Вегас след Втората световна война се случва и благодарение на звезди на музиката и киното като Франк Синатра, Дийн Мартин, Бинг Кросби. Тяхното присъствие на сцената не само превръща посещението в залата в нещо повече от обикновено залагане и преследване на късмета. Музиката, светлината, изисканият начин на обличане създават образа на казиното в сърцето на пустинята Невада, който впоследствие се разпространява далеч извън самата игрална зала.
Самият Вегас се превръща в символ на помпозност под безброй примамващи светлини. Но, разбира се, присъствието в казината е и въпрос на авторитет за редица знаменитости. Леонардо ди Каприо, Бен Афлек, Брад Пит, Чарли Шийн - това са само част от холивудските величия, за които се смята, че обичат да посещават игралните зали. Някои предпочитат да не го афишират, но за мнозина пристигането в казиното с лимузина и облечен в смокинг е начин да демонстрират престиж.
Образите от редица филми и сериали също играят своята роля за изграждането на лъскавия образ на игралните зали. Само в поредицата за Джеймс Бонд могат да се открият около дузина сцени с игри на карти като бакара или покер, със залагания на рулетка, хвърляне на зарове и т.н. Агент 007 винаги е елегантно облечен, практически неизменно около него се вижда великолепна красавица, която заслепява зрителите не само с хубостта, но и с бижутата си.
Как казино лайфстайлът се прехвърля в онлайн платформите?
Естетиката на лъскавото казино се използва усилено и от интернет операторите. Това се вижда нагледно в платформите, които предлагат на своите потребители възможности за игра в Live Dealer раздел. Там се пресъздава атмосферата на традиционната игрална зала, като крупиетата са истински хора и ръководят залаганията в реално време. Подобна секция с разнообразни предложения за рулетка, блекджек и покер предоставя на своите клиенти водещото онлайн казино в България, чието лого с бял надпис на червен фон ценителите на този вид забавления познават от години.
Разбира се, в интернет среда няма как да се предаде пълният блясък в стил Лас Вегас. Няма как да се видят лимузините и VIP играчите, които пристигат с тях. Но самите дилъри са неизменно елегантно облечени и изискани в обноските си, за да доближат максимално потребителите до този лайфстайл.
Най-голямото българско казино напомня на всички, че игрите на щастието са само за удоволствие и към тях следва да се подхожда с внимание и мярка.